Monday

Nya fynd för en ny vecka:

Klänning från Zara 399:- (finns även i svart)
Fin både till vardags och till festen.



Klänning från Zara 399:- (finns även i grönt)
Snygg till kängor typ Dr Martens, Hasbeens eller liknande.

Skor från Citybird, Scorett 199:- (rea)
Snygga till slim jeans






Linne från Club L (Nelly) 99:-
Jag skulle ha ett par slim jeans med högmidja till (och uppenbarligen något under linnet)


Sunday

Bowling

Vi slank ner till ett ställe på Hornsgatan härom kvällen och bowlade lite... Jag var dessvärre ingen stjärna på bowling men kul var det!
Ett plus för de snygga skorna man får låna... NOT.

New Shoes

Köpt ett par nya skor, vad tycker ni?


Känns som en bra bas känga som passar till det mesta.

Och så en passande låt till det kanske?


Bästaste Paolo Nutini!

Saturday

Folkbaren

Ett glas cava och lite calamari med den finaste på Folkbaren innan middagen... Gött!

Det är Robin Hood jag vill ha!

Robin Hood (den vuxna varianten) gick på TV ikväll och fick mig att tänka på back in the days när man allt för jämnan gick och nynnade på den här:


Enkel kvinna som jag är så föredrar jag nog den tecknade ändå... ;)

Friday

Another round?





Apropå detta, vill ni se mer?




Och apropå något helt annat, det här är vår mammas köksgolv... 



Svart/vit rutigt - det blir inte snyggare än så!



Still life skull

Jag har två av dessa ljuslyktor hemma som nästa alltid står och lyser
Pics: Kostaboda.com, ArtGlassVista.se


Ludvig Löfgren heter konstnären och Kosta Boda heter märket, de finns att köpa lite överallt. 
Har sedan många år tillbaka varit svag för dödskallar och dessa är ju to die for:




Skallarna har namn som Blood, Absinth och Opium (de olika färgerna) och visst tänker man lite Hamlet vs Slash?!

Tror kanske att den lila ljuslyktan ska få flytta in hos mig...


Thursday

Premiär! Dagens:







Kappa - Blank, kabelstickad tröja - Frk- Åhléns, jeans - Neuw, skjorta - Denim is Everything, väska - Botkier, skor - Swedish Hasbeens, örhängen - Maria Nilsdotter


And the winner is.... Lykke Li?

Läste precis att Lykke Li kan vinna Nordic Music Prize. Många bra artister är nominerade men jag håller tummarna för Lykke Li. Har alltid gillat hennes musik. 
Här kommer en av hennes låtar som alltid får mig att må bra:


Lita Spike sold out again!

Idag fick Henry Kole in en ny, liten leverans av Lita Spike (som jag omedvetet kallar för Lolita Spike hela tiden, haha) men inom några minuter var de slutsålda... igen. Dock ryktas det om att ett nytt parti kommer in under december. 

Hoppas man hinner haffa ett par då!

Pic: Henry Kole

Ps. Jag har väl berättat att jag stod och höll i dessa tidigare i år i NY men aldrig slog till... Aaahhh why liksom?! Ds