Wednesday

Snygg cykelhjälm?

Nä, alltså den här är osynlig! Ni tror mig kanske inte?
Check this out:


Okej, den är inte helt osynlig... Men den sitter inte på huvudet utan ser mer ut som en snygg krage som det dessutom finns olika "skal" till (även väldigt bra om man har glömt halsduken hemma). 

Om ni bara visste hur länge jag har drömt och längtat efter den här hjälmen! 

Senast igår satt jag och letade efter snygga hjälmar på nätet och det slutade med att jag 
tänkte tillbaka på min zebramönstrade hjälm som jag hade när jag var 7 år och jag konstaterade att den är nog den roligaste och snyggaste ändå (idag är ju den lite liten för mig dock).

Jag cyklar nästan året om, vart jag än ska och ja, jag erkänner - jag har ingen hjälm. 

Detta kan vara en av de smartaste uppfinningarna. 
Och bakom står två härliga tjejer som tror på sin förmåga och vågar tänka stort - Älskar't!


Och ja, den ska skydda huvudet, nacken och tänderna bättre än en vanlig cykelhjälm.
Vad säger ni, är det inte genialt? 

Tuesday

BANG BANG!

Älskar dessa lampor! Inte för att jag tycker att pickor bidrar med ngt bra i samhället men OH, vad snygg pistolen gör sig på lampfoten. Och leksakslampan! Tänker jämt "så lätt att göra själv" när jag ser sådana grejer men sen gör jag det aldrig. 


Geniet bakom pistol kollektionen heter Philippe Starck



Ryan McElhinney ligger bakom leksakslampan.
Är ni kreativa och gör era egna lampor eller andra inredningsprylar?

Monday

Nytt till vintergarderoben?

 Visst är det lite roligare med färg? 
Svart i all ära men man blir ju så glad av färg.
De här grejerna skulle jag gärna glida omkring i nu när det börjar bli kallt på riktigt:






Pics: Free People

Saturday

Sweet dreams!

I den här mini skogen vill jag sova. Så himla fin!
Vilket material tror ni den är gjord av? 

Hit eller miss?

Kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker om dessa två... Vad tycker ni, är det WOW eller tummen ner?


Leopard ligger ju alltid topp-5 på min lista! Bästa, finaste mönstret! 

Dags för körkort?

Såg precis filmen Drive... Mycket bra! Se den.
Stockholms filmfestival visade sig dock vara ett skämt. Sämsta hemsidan och allt för mycket fuss för min smak.


Thursday

Lurar

Okej, jag är svag för snygga hörlurar med bra ljud. Som är stilrena. Med fina detaljer. Med snygga sladdar. Gärna i härliga färger. Och med bra kvalitet.
Sällan hittar man allt i ett par (har man någonsin gjort det??) men dessa viskar om något utöver det vanliga...
De är magiskt snygga! Som ett smycke som smakar sweetness och bjuder ögat upp till dans. 
Nu har jag inte testat dem så kan inte säga något om ljudet men för det priset så borde bra ljud ingå. En svensk designer  ligger bakom dessa och märket heter Molami
Gotta love it!


Pics: Molami
Förstår ni?.. Hörlurar som ser ut som ett hårband?!! Jag är såld. Och lite ytlig just nu.


Finns att köpa på Nitty Gritty


Monday

Bone, Claw and Raven

Min nya favorit à la smyckesdesigner heter Maria Nilsdotter. Hon gör fantastiskt fina smycken. Och trevlig är hon också. Och en mysig butik/verkstad i Gamla Stan har hon. Och en väldigt snygg hemsida. En toppen kombo helt enkelt!


Pic: http://theworkshop.marianilsdotter.com/

Friday

Make it happend!

             Gamla nyheter tydligen men örhängen (snygga dessutom) som MP3-spelare. 


Pics: ...


Ljuva sweetness!

Love me, Do me, Shoe me!

Är alltid sugen på skor... Här är några par jag skulle vilja strutta fram i längs gator och torg.
Jeffrey Campbell har många fina. Stod och fingrade på Lita Spike pjucken i New York tidigare i år men slog aldrig till - shame on me! 
Kolla in Henry Kole och Solestruck, dom har bra utbud.
Om man kunde få tag på ett par av Swedish Hasbeens Lace-up boot i färgen Bubble gum... Drömmen alltså! 


Pics: Acne, Dr Martens, Jeffrey CampbellBelle by Sigerson MorrisonPrada (Jeffrey Campbell har gjort en liknande modell), Jeffrey Campbell

Verkar inte bättre än att jag har en hang-up på Jeffrey Campbell just nu... Annars funkar alltid ett par Nike Air Force eller Nike Vandal fint.