Thursday

New camera? Say: help pleeeease!

Jag funderar på en ny kamera. Har dock otroligt svårt att bestämma mig för vilken jag ska köpa.
Har spanat på Canon EOS 60D (ett lite dyrare och bättre (?) alternativ), Canon EOS 550D och Nikon D90. Har varit inne i flera butiker för att köpa en kamera men det slutar alltid med att säljarna ska sälja på mig någon annan kamera än den jag tänkt från början och jag får beslutsångest och går därifrån tomhänt.
Jag är ju långt ifrån någon proffsfotograf och har mest tänkt använda den för att fota till bloggen och i min vardag. 
Så, ni proffs (eller ni som har mer koll än vad jag har iaf) där ute, hjälp en rookie, vad säger ni? Hur lyder era råd? Är jag ute och cyklar? Vad har just du för kamera? Och var är bästa stället att köpa en kamera? Vad är viktigt att tänka på?


Ps. Att kunna filma helt okej filmer med kameran är ett måste (ja, ni hör ju vilket proffs ni har att göra med haha)... Ds.



Denna skönhet?


Eller den här?


Eller denna? Eller någon helt annan?



No comments: