Thursday

Vardagspeppen vs vardagshatet

VARNING för präktig text med hater-inslag!


Har ni tänkt på de här små skönhetsfelen vi  alla har?
Jag har t ex en knöl på min näsa. Vissa har kallat det "turk-knöl" medans den går obemärkt förbi andra. Jag själv hade aldrig ens reflekterat över den förrän jag blev en sådär 16-17 år någonting. Idag ser jag den, inte som något som stör utan som ett snyggt litet drag som tillför mitt ansikte mer karaktär. Jag får erkänna- jag till och med älskar den. Men jag kan också förstå när man i sina tidiga tonår upptäcker något på sig själv som man inte anser är "perfekt" eller "normalt", man hittar något som man skäms över. 
Jag lovade mig själv i 12-års ålder att så fort jag tjänade ihop tillräckligt med pengar så skulle jag operera mina fötter, göra dem smalare (går det ens?). Aldrig att jag skulle göra det idag. Då var det skit jobbigt, kändes som att jag var den enda i hela världen som stampade omkring med Mimmi Pigg fötter, idag är det rätt skönt. Det är mina stadiga fötter. Jag skäms inte över dem. Även om jag ofta får bortse från halva skosortimentet (okej, överdrift) för att mina fötter är just för breda.
Jag orkar inte bry mig om vad andra tycker längre. Jag vet att det inte finns några perfekta människor och vad som är normalt för mig är kanske inte normalt för dig. Normalt är för övrigt ett sjukt j-la ord. 
Men summa kardemumma, jag gillar och trivs med mina små "fel", det är dem som gör mig till mig.
Jag har aldrig skönhetsopererat mig, inte sprutat in något skumt ämne i ansiktet för jag trivs väldigt bra med hur jag ser ut. Jag vill inte se ut som någon annan eller bli en i mängden för visst är det härligt att se sig själv i spegeln och tänka "got damn, va snygg jag är precis så som jag är"?!


Och ja, jag tycker att "ank-läppar" är fult (se Kissies läppar nedan). Jag tror också att minst 75% av de som sprutar in skit i sina läppar måste ha synfel dels för det INTE ser bra ut och dels för att dessa personer aldrig slutar förstora sina läppar. Men detta är ju självklart bara MIN åsikt. Och ursäkta men varför varför varför putar så många av er tjejer med era läppar på kort? Ser ni inte själva hur j-la löjligt det ser ut? Jag låter kanske taskig men poängen är ju att man inte behöver göra sig till... Är ni med? 




No comments: